čtvrtek 19. června 2014

jeden kopeček citrónové, nebo raději hned dva

Když je vedro, velké vedro, tak citrónový sorbet je to pravé osvěžení. Pravda, můj muž tuto laskominu nemusí, ale o to více zbude na mě.


Na citrónový sorbet jsem měla zálusk už delší čas, ale v receptech mě odrazoval syrový našlehaný bílek. Nakonec jsem sáhla po jedné z kuchařek Jamie Olivera a tam jsem našla to, co jsem potřebovala a jen jsem to trochu upravila.

Ingredience:
  • 200 g krystalového cukru
  • 200 ml vody
  • šťáva a kůra ze 3 citrónů
  • kelímek mascarpone (250 g)
Do kastrůlku dát vodu, přivést ji k varu a pak nasypat cukr a nechat povařit na mírném plameni asi 5 minut. Nechat vychladnout, pak přidat citrónovou kůru a šťávu a vmíchat mascarpone. V tomto okamžiku je třeba směs ochutnat a případně přidat cukr, když to bude hodně moc kyselé
V této fázi možno použít dva způsoby mražení. Buď nechat směs vychladit v lednici a pak ji dát do zmrzlinového strojku, nebo ji dát na mrazák, každou hodinu ji vyndat, prošlehat metlou (dokud to jde), vrátit na mrazák a zase po hodině zkontrolovat, prošlehat a opět vrátit na mrazák. Ke konci už je směs hodně tuhá a musí se promíchat vidličkou. Během 3 - 4 cyklů míchání by měl být sorbet hotov.


Sorbet jsem dělala oběma způsoby a vždy byl výborný.
První dávka zmrzliny jde nandat dobře, protože není ještě moc ztuhlá, ty další jdou hůř, tak je potřeba zmrzlinu nechat chvíli vyndanou z mrazáku a nandavat, až "povolí".
Nakonec ještě přidám foto kombinace citrónového sorbetu a mátové zmrzliny, která byla též vynikající.


A o té mátové to bude až někdy příště.

3 komentáře:

  1. Dittu, ty si normálně četla mé myšlenky. Na citronové já prostě ujíždím a stejně jako tebe se bojím toho bílku!
    Moc děkuji, že si pátrala a vypátrala. Hned jak se zase oteplí, jdu do ní!
    Díky, moc zdravím,. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helčo, jestli máš ráda echt citrónovou, tak v originál receptu je to takto: 200 ml vody, 200 g cukru, 200 ml citrónové šťávy, kůra z 1 citrónu, vrchovatá lžíce mascarpone - před zmrazením ochutnat a případně přidat cukr, když to bude moc kyselé. Já tu originál recepturu nemůžu, bylo by to moc kyselé, takže jsem tam kopla to mascarpone celé, ale třeba z pomerančů už by to šlo. Taky je určitě rozdíl, dělat to z citrónů uzrálých na stromě a čerstvě utržených, ale to jaksi u mě nelze. Užij si so+ne.

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat