úterý 9. července 2013

rychlé cibulové koláčky


Někdy, když jde huba šejdrem, je chuť na něco ani se neví na co, tak může vzniknout i celkem povedená variace na slané koláčky k pivu, vínu, nebo silnému černému čaji, nebo prostě jen tak.
Takže, v lednici jsem měla balení listového těsta, posledních pár plátků šunky, které si už říkaly o zpracování za tepla a tvrdý sýr pecorino a tak mě napadlo, že by se z toho daly upéct nějaké chuťovky - rychlovky. A daly.

ingredience na cibulové koláčky:

  • 1 balení listového těsta
  • pár plátků šunky
  • trochu mleté papriky (použila jsem uzenou mletou papriku)
  • nastrouhaný sýr pecorino + nechat trochu na konečné posypání
  • 4 větší (spíš velké) cibule, nakrájené na půlkolečka
  • trochu oleje
  • sůl, mletý pepř
  • nasekané bylinky - já jsem použila asi 4 lístky šalvěje 
Na oleji podusit do změknutí nakrájenou cibuli. Nechat ji vychladit, ale ne moc, aby se dala dobře "poházet" na těsto. Mezi tím, než cibule trochu vychladne, vyválet těsto, poprášit ho mletou paprikou a posypat nastrouhaným sýrem. Na sýr položit plátky šunky, přidat podušenou cibuli, trochu posolit a opeřit a posypat nasekanou šalvějí. Se solí opatrně, množství je závislé na druhu použitého sýra a šunky.


Plát těsta s náplní srolovat a nakrájet na asi 1,5 - 2 cm kolečka/koláčky. Koláčky opatrně přendat na plech s pečicím papírem, posypat zbylým sýrem a dát péci dozlatova do předehřáté trouby.


Koláčky jsem pekla v horkovzdušné troubě při 160 st. C asi 20 - 25 minut. Výsledná doba konzumační byla mnohem, mnohem kratší než doba přípravná. A teď už mi manžel kouká přes rameno s tím, kdy že zase budu péct tyhle výtečné koláče?


4 komentáře:

  1. Tak jsem tady a chuťové pohárky(u mě poháry) pracují!Peču často ten Tvůj cibulový koláč,no a teď musím zkusit ty rozomilé chuťovky!!!Mám ráda vše od cibule,tak se moc těším!!!Dík za tip!Už máš dovču nebo co????Daja

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tamten cibulový koláč je fakt moc dobrý, tohle je zase trošku něco jiného, ale taky to je dobré, takže klidně to zkus, určitě nebudeš zklamaná. Dovča, respektive volno z práce vystřídáno prací doma, bude. Brzo :-)

      Vymazat
  2. Tedy Dittu, vypadají úžasně. Mám chlapi lehce rozežrané výbornou chorvatskou kuchyní, dobrý a rychlý nápad se vždycky hodí!
    Díky, moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Heleno. JoJo, je to rychlovka, s chorvatskou kuchyní se to asi nedá porovnávat, ale je to dobré a zmizí to ze stolu taky dost rychle, takže je to taková double-quickie.

      Vymazat