neděle 17. února 2013

trocha zeleně ze zimní kuchyně


Pamatuji se, že moje babička mívala celoročně na kuchyňském okně mističku s vodou a v ní byl odkrojený vršek petrželového kořene, který se během několika dní pěkně zazelenal a dala se sklízet petrželová nať. Nebylo jí mnoho, ale na posypání vařených brambor, nebo přidání do talíře polévky to bohatě stačilo.

Taky občas "zasadím" petržel a tohle je výsledek:




Jinak, babička mívala těch petrželí zasazených hned několik, tak 3-4, aby to stálo za to.


6 komentářů:

  1. Dittu, hezky si oprášila babičkovské zvyky. Zeleného není nikdy dost, v kuchyni na okně mám květináč s koupenou bazalkou, vlastní řeřichu a cibuli, ze které rostou pěkné výhonky...
    Hezký podvečer, moc tě zdravím! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helčo, řeřichu jsem si taky dříve dávala do misky s vatou a vodou, stejně tak česnek a sadbové cibulky na nať, ale ty tu cibuli asi dáváš do hlíny, to bych mohla taky vyzkoušet - asi ta cibule déle vydrží. No jo, není nad čerstvou bylinku nebo nějakou tu nať. Měj se hezky.

      Vymazat
  2. Jo Dittko, tak to mě také naučila babi, (jak je dobře je mít!!!!) Ještě k ni přidala půl cibule,ta vyrašila také a už bylo co na chleba s domácím sádlem!!! Mňam!!!! Dobře ,že jsi mi to připomenula.Jdu z oslav do oslav a zapomínám na moc věcí.Ve středu jdu k zubaři,moc se netěším.....Daja

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dajo, ty jsi teda flamendr :-)
      U zubaře, doufám, dobrý.

      Vymazat
  3. Tak jsem úplně náhodou objevila tenhle blog...a určitě tu nejsem naposledy!! Zelená petrželka se teď v zimě určitě hodí!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za "objevení". Fandů není nikdy dost :-)
      Už jsem se taky koukla do jedlíkova a myslím, že je z čeho vybírat.

      Vymazat